Wat doet Omega-3 voor sporters?



Wat doet Omega-3 voor sporters?

Als sporter besteed je ongetwijfeld de nodige aandacht aan je voeding. Dit om je concentratie- en uithoudingsvermogen op pijl te houden, je hart te ondersteunen en de conditie van spieren, gewrichten en botten te behouden. Maar hoe past Omega-3 in dit plaatje?

 

Het innemen van voldoende Omega-3 vetzuren zal je hart- en longfunctie ondersteunen. Een goede bron voor EPA en DHA is vette vis: makreel, zalm, tonijn, sardines en haring. Maar deze kunnen vervuild zijn met zware metalen, pesticiden, dioxins, kwik, lood enz.   

 

"Of je nu topsporter of recreatieve sporter bent, in beide gevallen heb je baat bij een zuiver, hoog geconcentreerd supplement. Recreatieve sporters melden minder onstekingen, minder erge blessures en een betere mentale focus. Dit is eenvoudig te verklaren want Omega-3 vetzuren worden in het lichaam omgevormd tot hormoonachtige stoffen (prostagladines) met een ontstekingsremmend effect. Getrainde sporters hebben zeker baat bij Omega-3 bij de start van het sportseizoen. Op dat moment zijn de spieren en gewrichten nog niet zo soepel en sterk. Dankzij een beter conditie van het lichaam zijn ze op zich al weerbaarder tegen ontstekingsreacties. Overtraining doet de vorming van vrije radicalen en ontstekingsreacties in het spierweefsel toenemen. Ook hier kan Omega-3 ondersteunend werken", vertelt Jo Wyckmans.

 

Uiteraard zorgt de inname van Omega-3 ook voor een positieve invloed op de gezondheid van hart en bloedvaten. Ze verhogen de goede (HDL) cholesterol en zorgen voor een daling van de bloeddruk, verhogen de zuurstofaanvoer naar de hartspier (belangrijk tijdens een fysieke inspanning) en ze verlagen de kans op cardiovasculaire aandoeningen.  

 

Bij sporten die een langdurige intense focus en concentratie vragen, biedt Omega-3 ook een pluspunt. Het dagelijks innemen van een kwalitatief omega-3 supplement werpt zijn vruchten af op het golf- en tennisterrein.

 

Een goede balans tussen Omega-6 en Omega-3 is voor iedereen noodzakelijk. Ons lichaam wordt ruim voldoende voorzien van Omega-6 (maïs-, zonnebloem-, saffloerolie), maar we halen vandaag in mindere mate Omega-3 uit onze voeding. Je kan terug een goede balans bereiken door een hoog geconcentreerd en zuiver Omega-3 supplement toe te voegen.

  • Minimaal 250 mg EPA/DHA: zorgt voor een normale hartwerking
  • 3 g EPA/DHA: zorgt voor het behoud van een normale bloeddruk
  • 2 g EPA/DHA: zorgt voor het behoud van een normale triglyceridenspiegel in het bloed
  • Minimaal 250 mg DHA: zorgt voor de instandhouding van een normaal gezichtsvermogen en een normale hersenfunctie  

UnoCardio 1000 werd in de USA verkozen als nummer 1 beste visolie voor hoogste kwaliteit en zuiverheid. Je kan de WHC voedingssupplementen ook via de healthlab webshop bestellen. 


www.nutrogenics.eu/useruploads/files/ranking_labdoor_fishoilsupplements.pdf

advertorial12-03-2015

Comments

Meld je hier aan om te reageren 



Lees ook