Comments

Meld je hier aan om te reageren 

Dorien Yoga [Arhanta Yoga Ashrams]Krijgers... Fantastisch! Zeer intensief maar heel goed om je energiek en krachtig te voelen.

2015-02-11 - 09:45u





Transcript

We gaan een reeks krijgerhoudingen doen: krijger 1, 2 en 3. We beginnen met een grote stap met de linkervoet naar achteren. De afstand tussen de voeten is ongeveer één beenlengte, de achterste voet ongeveer 45° ingedraaid, voorste knie 90° gebogen. Boven de enkel. Breng de armen omhoog; de handpalmen samen boven het hoofd en draai de bekken zoveel mogelijk parallel aan de voorkant van de voet. Ja. Dus, achterste been goed strekken; goed stevig in de grond. De krijgerhoudingen bouwen op vanuit de grond, dus eerst de basis stevig en dan omhoog. De bekken zoveel mogelijk parallel met de voorkant van de mat, schouders ontspannen, handpalmen samen en armen goed strekken. Perfect hé. Blijven ademen vooral.  

 

Dan gaan we openen naar warrior 2; dus breng de armen parallel aan de grond, kijk naar voor. Nu mag het bekken parallel komen met de zijkant van de mat. Zorg ervoor dat voorste knie boven de enkel blijft en niet te veel naar het midden van de mat. Oké. Ruggengraat loodrecht in het midden, dus een beetje naar achteren. Handen, ellebogen, schouders allemaal in één lijn. Goed. En kijk over de vingertoppen van de rechterhand.  

 

Dan gaan we over naar de driehoeksverhouding. Dus strek uw voorste been, breng de achterste hand in de zij, adem alles uit. Adem in, reik over het gestrekte been naar voor. Adem uit, kom naar beneden en neem uw scheenbeen vast. Adem in maakt u een lange rug en adem uit draai de borst helemaal open naar… het plafond wil ik zeggen, maar het is naar de hemel, en breng je de linkerarm loodrecht boven de rechterarm, ja. Hou stevig contact met de grond, de benen goed opspannen, de navel intrekken. Je kan op elke uitademing misschien het hart iets meer naar de hemel draaien en omhoog kijken naar de linker hand als dat ok is voor de rug. Super. Adem uit en kijk naar beneden, adem in en kom terug recht, adem uit buig de voorste knie. Adem uit en kom terug vooraan de mat staan. Super.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief